.

.

9. 9. 2016

Květiny a kvítka s pohádkou o Šípkové Růžence


Pojmenování  podzimních květin v zahradách, na výstavě v zámku, na výstavce ve třídě.
·          Návštěva výstavy květinových vazeb v tovačovském zámku - v úterý.
·          Fotografování dětí s květinami
·          Seznámení s pohádkou „O Šípkové Růžence“- poslech četby, operetka J.Uhlíř
·          Pojmenování podzimních květin na procházce.
·          Ples na zámku: Tančíme s Míšou Růžičovou - "Tanec princezen"..
·          Jóga: Slunce, Déšť,Duha, Tulipán, Zvadlá kytka, Slunečnice,  Semínko - relaxaca - "Rozvíjej se poupátko".
·          P.h.: „Uvíjíme věneček“, Na kopřivu".
·          P.h.: „Na princeznu“.Prochází se princezna, krásná je a líbezná .Prochází se po zahrádce, čichá k růžím, voní sladce.
·          P.h: „Na sochy“,"Na krále".
·          Anketa: „Která jsi socha ze zámku?“
·          Taneček: „Šel zahradník“, "Trnaveček".
·          Seznámení s písní: „Růženka byla líbezná…“
·          Pojmenování barev.  Hledání růžové barvy ve třídě na oblečení dětí.
·          Hledání šípkové růže na vycházce – léčivá rostlina-  trhání plodů šípku, výzdoba třídy.
·          Pozorování rozdílů - strom, keř. 
·          Nalepování: zdobení papírové koruny pro prince a princezny.
·          Přehlídka princezen a princů a jejich papírových korunek- představení  - já se jmenuji a bydlím v..
·          Kreslení postava - grafomotorické cviky - velký karton:  „Princezna“ - kolektivní práce.
·         Kreslení postavy: Jak si hrajeme na  princezny a prince - výstava obrazů.
·          Pohádkové omalovánky: „Zámek pro princeznu“.
·          Kreslení tuží: větve šípků a otiskování růží - růžovou barvou.
·          Stavba zámku z kostek.
·          Návštěva květinářství.
·          Prohlížení pohádkových knih.
·          Grafomotorická cvičení - vystřihování:  „Šaty princezny“.
·          Řešení labyrintů - princezna hledá cestu.
·          Skládání rozstříhaných obrázků.
·          Komu říkáme, že je kvítko?
·          Zkoumání lidskými smysly - voní, pojmenování barvy…
·          Nácvik logopedického říkadla: „Malá víla“.
·          Dodržování sjednaných pravidel ve třídě Berušek  ve všech činnostech.

Růženka
1.      Růženka byla líbezná 3x .Růženka byla líbezná princezna.
2.      A celý den se: vzhlížela 3x .A celý den se vzhlížela v zrcadle.
3.      I přišel za ní kašpárek, 3x. I přišel za ní kašpárek a šeptal jí.
4.      Růženko milá pozor dej 3x,  zlé víle té se vyhýbej, vyhýbej.
5.      Přišla na ni víla zlá: 3x . Přišla na ni víla zlá a řekla jí..
6.      Růženko milá usni jen 3x. Růženko milá usni jen  a to hned.
7.      Růženka spala sto roků 3x. Růženka spala sto roků, krásný sen.
8.      A rostlo křoví: do výše 3x.  A rostlo křoví do výšky, vysoko.
9.      A přijel za ní švarný princ: 3x . A přijel za ní švarný princ na koni.
10.  A křovím on se prosekal 3x. A na čelo jí pusu dal, pusu dal.
11.  Růženko milá vstaň je den 3x.  Růženko milá vstaň je den.Krásný den.
12.  A byla svatba: veliká: 3x a zapíchli tam čuníka, čuníka.
13.  A já jsem na ní taky byl 3x. Písničku jsem se naučil, zpívati.


Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou, uviděl tam rozmarýnu velikou, velikou.
Nebyla to rozmarýna, byl to křen, byl to křen. Vyhodil ho zahradníček z okna ven, z okna ven.
Šel zahradník do zahrady s lopatou, s lopatou, uviděl tam zahradnici copatou, copatou.
Tráva malá, já nedbalá, srp tupé, srp tupé. jenom mně ho zahradníčku poťuké, poťuké.
Já ho ťukal, já ho brósil, nechce žit, nechce žit, musela si moja milá jiné vzit, jiné vzit.

L
Malá víla na palouku, lila vodu do klobouku, uviděla motýla, vodu vedle vylila.

Žádné komentáře: