.

.

26. 1. 2017

O čem se zdá medvědům?




  • Charakterizování ročních období 2 - 3 typickými  znaky.
  • Pozorování  změn v přírodě: roční období a přezimování  volně žijících zvířat.
  • Pozorné naslouchání jednoduché pohádky: „O třech medvědech“.
  • Pojmenování volně žijících zvířat podle počátečního písmene.
  • Výstavka plyšových medvídků –jména medvídků, jaký je- nejchlupatější, nejhezčí, největší, nejmenší, nejupovídanější, nejveselejší , čí je.
  • Námětová hra: „Domeček zimních spáčů – medvědí dům“. 
  • Pohádka:"O třech medvědech" převyprávíme a využití příběhu  k předmatematickým představám – počet do tří – přiřazování.
  • Porovnání velikostí: velký, malý, nejmenší .
  • Artikulační cvičení, gymnastika mluvidel, nácvik logopedických říkadel.
  • Dramatizace pohádky: „O třech medvědech“.
  • Prohlížení knih o zvířatech: medvědí pohádky.
  • Dodržení postupu při kreslení: „Medvěd“.Grafomotorická cvičení: Dokreslení druhé půlky medvěda.
  • Omalovánka  medvěda.
  • Stavování rozstříhaného obrázku medvěda:oblékání medvídků.
  • Orientace prostorová: první, poslední; za, před, hned za, hned před, za tím, před tím; který není ani první, ani poslední
  • Cvičení s plyšáky spísní: "Méďové".
  • Cvičíme vlese, překonáváme překážky, chůze přes lávku.
  • Cvičení s plyšovou hračkou.
  • Relaxace - medvěd spí: "Očem se zdá medvědům?"
  • Co bych chtěl Méďovi ve školce ukázat
  • Pozorování na vycházce : „Kam se schovali  zvířátka v zimět?  
Brum, brum, brum, medvěd staví dům,  
nejdřív stěny, potom střechu,
pak zaleze do pelechu.

Já jsem šikula, žádný bambula,
nohy přinožím, ruce připažím,
bříško si pohladím, záda narovnám,
Ramena si pošimrám a za to si zatleskám.

M- medvěde, medvěde, polívka ti nejede,
kdybyto byl med, slupl bys ho hned.


Š – Liška, šiška, pampeliška,
zabloudila v lese liška,
Te, ten ten, vyvede ji ven.

Máša medvědi

Mášenka byla malá holčička, která moc neposlouchala rodiče. Jednoho dne odešla sama do lesa, bloudila, až došla k chaloupce, v níž bydleli tři medvědi – táta, máma a malý Míša. Zrovna si uvařili kaši, a protože byla horká, šli se ještě na chvilku projít. Zvědavá Mášenka vešla do domku, sedla si na velkou židličku, která byla moc velká, ochutnala kaši, která byla moc horká. Pak si sedla na prostřední židli a ochutnala kaši, ta byla taky ještě moc teplá. Nakonec si sedla na malou židličku a snědla kaši z nejmenšího talířku. A jak byla unavená, vlezla si do nejmenší postýlky a usnula. Když se vrátili medvědi z procházky, ptal se malý Míša: „Kdopak to seděl na mé židličce? Kdo mi snědl kaši? A kdo to spinká v mé postýlce?“ Mášenka pak musela medvědům za trest sloužit. Stýskalo se jí po rodičích (dědečkovi a babičce), a tak po čase uprosila medvěda, aby jim odnesl koláče, které pro ně upekla. Nakázala mu, že nesmí nikde zastavovat a z koše ujídat. Vlezla si do nůše, a pokaždé, když medvěd zastavil, Mášenka na něj volala, že sedí na střeše a všechno vidí. Nakonec došel medvěd až k chalupě, položil na zem nůši, a než stačil cokoli udělat, zahnali ho psi zpátky do lesa. Mášenka se tak šťastně dostala zpět domů.

Co bylo v pohádce špatně?
Jaká byla Mášenka?
Proč lezla do cizího domova?
Co měla dělat jiného?
Jací byli medvědi?

Méďové 

Žádné komentáře: